skip to Main Content

Wakacyjny Ekspert to wiedza i doświadczenie

Wakacyjny Ekspert To Wiedza I Doświadczenie

Tysiące hoteli, setki miejsc, dziesiątki lotnisk, ogrom niuansów. I w tym wszystkim on- agent turystyczny. Aczy kiedykolwiek zastanawialiście się skąd agent turystyczny bierze swoją wiedzę? Jak to się dzieje, że siedząca za biurkiem osoba wie, który hotel lepiej wybrać, jaki kierunek będzie odpowiadać potrzebom klientów i co robić na miejscu w czasie wolnym.

Długie godziny pracy w terenie oraz w biurze, tony artykułów przepisów i zasad. Zanim specjalista w agencji turystycznej sprzeda jakąkolwiek wycieczkę musi się dużo nauczyć.

 

Study Toury

Jest to rodzaj wyjazdu realizowanego przez organizatorów turystycznych z przeznaczeniem dla pracowników agencji turystycznych. W trakcie takiego wyjazdu grupa pracowników biur dokonuje inspekcji hoteli- sprawdza się ich jakość, standard, czystość oraz ma się jedyną w swoim rodzaju okazję do sprawdzenia jak pięknie wyglądający na kartach katalogu obiekt prezentuje się w rzeczywistości.

Tego rodzaju wyjazdy to niejednokrotnie dużo cięższa praca niż to, co czeka na agenta w biurze. Wyobraźmy sobie sprawdzanie dziesięciu hotelu dziennie, często rozsianych w różnych częściach wyspy lub regionu turystycznego, które agenci sprawdzają w ekstremalnych temperaturach. Podczas gdy turyści oddają się błogiemu lenistwu, grupa obchodzi teren obiektu, kontroluje pokoje, restauracje hotelowe, teren rekreacyjny i plażę. Wszystko po to, by wiedzieć czy przede wszystkim warto sprzedawać dany hotel oraz dla jakiego klienta będzie on najlepszym wakacyjnym wyborem.

Przy okazji jednego wyjazdu poznaje się ok. 25-40 hoteli oraz korzysta z wycieczek fakultatywnych i poznaje okolicę. Dzięki temu, oprócz bazy noclegowej, agenci wiedzą, gdzie warto zatrzymać się szukając ciszy i relaksu, a które miejsce będzie idealne na nocne szaleństwa. Intensywność wyjazdu owocuje także wiedzą o tym, które kierunki spiszą się dla poszukiwaczy zabytków, którym najwięcej satysfakcji daje poznawanie historii, a w którym miejscu sportowym szaleństwom oddadzą się miłośnicy nurkowania, deski i kite.

 

Szkolenia produktowe

Niestety nie da się zobaczyć wszystkich wakacyjnych kierunków jednocześnie, dlatego organizowane są przez organizatorów turystycznych specjalne szkolenia produktowe, podczas których pracownicy wyższych szczebli- managerowie, dyrektorzy działu produktu („produktem” w siedzibach organizatorów nazywa się poszczególne kraje lub konkretne miejsca w danych krajach np.: Kos, Korfu, Majorka, Riwiera Turecka itp.) prezentują hotele zgromadzone w swojej ofercie. Nie są to spotkania reklamowe, lecz szkolenia podczas których otwarcie mówi się o zaletach i wadach obiektów, sugeruje się, jakich klientów najlepiej wysłać do danego miejsca oraz prezentuje się zdjęcia i mapy hoteli. Jest to ogromny zastrzyk wiedzy, zwłaszcza, że prowadzący byli w danych hotelach niejednokrotnie i to właśnie oni podpisywali umowy współpracy- mają zatem najdokładniejszą wiedzę odnośnie tego na jakie świadczenia mogą liczyć turyści po przybyciu na miejscu, co zawiera pakiet all inclusive, z jakich udogodnień można korzystać za darmo, a które są dodatkowo płatne, gdzie zostaną zakwaterowani turyści i jak wygląda otoczenie konkretnego miejsca. Wszystkie te informacje są dla agenta bezcenne.

 

Dzielenie się wiedzą w biurach

W turystyce najważniejsza jest rozmowa. I nie chodzi tylko o rozmowy z klientami. Ważne są rozmowy z osobami pracującymi w branży, posiadające inne doświadczenia i profesjonalną opinię. Ogromną część wiedzy agenci zdobywają dzięki branżowym rozmowom przeprowadzanym w ich własnych biurach, na szkoleniach, a także specjalnych spotkaniach i konferencjach. Przepływ informacji i dzielenie się know-how jest w turystyce bardzo ważne- wymiana informacji o hotelach, najświeższe nowinki z destynacji (czyli wakacyjnych kierunków) czy spostrzeżenia odnośnie jakości obsługi szerzą się dzięki podróżom i szkoleniom różnych osób w branży. Pewnie wielu może wydać się to dziwne, ale podczas spotkań, w czasie wolnym, agenci turystyczni najczęściej rozmawiają o… turystyce, sondując się wzajemnie w kwestii odwiedzonych miejsc i hoteli.

 

Opinie klientów

Pourlopowy telefon od agenta to nie tylko wyraz jego troski, ale także doskonałe źródło informacji o tym, co dzieje się w danym hotelu oraz wskazówka co dla turystów jest ważne i na co zwracać uwagę. Wielokrotnie w trakcie powakacyjnej rozmowy z klientami zostały zasygnalizowane niuanse na które wcześniej nie zwracało się uwagi. Będąc w danym miejscu tydzień lub dwa, turyście doskonale poznają miejsce, przekazując cenne wskazówki pracownikowi biura. Często, nawet widząc dany hotel w trakcie study tour, nie zwraca się uwagi na niektóre detale, które dla klientów mogą być ważne. Po kilku rozmowach z urlopowiczami wzbogaca się swoją wiedzę o kolejny punkt widzenia i nabiera się dodatkowej perspektywy. To niezwykle ważne, bo praca w biurze opiera się nie tylko na wiedzy, ale przede wszystkim na wrażliwości na potrzeby klientów.

 

Monitoring opinii

Turystyka jest jedną z najdynamiczniej zmieniających się branż na świecie. Praca agenta turystycznego nie zaczyna i nie kończy się na sprzedaży wycieczek. Musi on stale nadzorować opinie o hotelach w internecie, przeczesywać fora internetowe, nadzorować portale z opiniami. Wiele razy zdarzyło się, że hotel uznawany za bardzo dobry, zmienił właściciela i dramatycznie spadła jakość oferowanych przez niego usług. Rolą agenta jest wyłapywać tego rodzaju informacje, by chronić swoich klientów przed rozczarowaniem i nieodpowiednim ulokowaniem pieniędzy. Agenci turystyczni potrafią codziennie spędzać wiele godzin wyszukując najświeższych informacji i opinii na temat obiektów, by doradzać klientom jak najbardziej rzeczowo i merytorycznie.

bezpieczeństwo

Wakacyjni eksperci to członkowie Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych (OSAT) - jedynej agencyjnej organizacji w Polsce. OSAT zrzesza tylko agentów z doświadczeniem w branży, nieposzlakowaną opinią wśród touroperatorów i klientów, przestrzegających najwyższych standardów obsługi i bezpieczeństwa.

wiedza

Fachowa wiedza to najważniejsza "oferta" jaką ma do zaprezentowania Wakacyjny Ekspert. To właśnie wszechstronna turystyczna wiedza wyróżnia na rynku naszych specjalistów od podróży - wybiorą odpowiedni hotel, kierunek i termin dla najlepszej podróży.

doświadczenie

Wakacyjni eksperci to tyko i wyłącznie biura, które działają na rynku już od kilku lat i mogą wykazać się odpowiednimi referencjami od klientów, touroperatorów i innych Wakacyjnych Ekspertów. Wieloletnie doświadczenie przekłada się na wiedzę i kompetencje sprzedawców oraz zadowolenie klientów.

Back To Top