skip to Main Content

Wakacyjny Ekspert to wiedza i doświadczenie

Wakacyjny Ekspert To Wiedza I Doświadczenie

Tysiące hoteli, setki miejsc, dziesiątki lotnisk, ogrom niuansów. I w tym wszystkim on- agent turystyczny powinien być Wakacyjnym Ekspertem. A czy kiedykolwiek zastanawialiście się skąd agent turystyczny bierze swoją wiedzę? Jak to się dzieje, że siedząca za biurkiem osoba wie, który hotel lepiej wybrać, jaki kierunek będzie odpowiadać potrzebom klientów i co robić na miejscu w czasie wolnym.

Długie godziny pracy w terenie oraz w biurze, tony artykułów przepisów i zasad. Zanim specjalista w agencji turystycznej sprzeda jakąkolwiek wycieczkę musi się dużo nauczyć.

Study Toury

Jest to rodzaj wyjazdu realizowanego przez organizatorów turystycznych z przeznaczeniem dla pracowników agencji turystycznych. W trakcie takiego wyjazdu grupa pracowników biur dokonuje inspekcji hoteli- sprawdza się ich jakość, standard, czystość oraz ma się jedyną w swoim rodzaju okazję do sprawdzenia jak pięknie wyglądający na kartach katalogu obiekt prezentuje się w rzeczywistości.

Tego rodzaju wyjazdy to niejednokrotnie dużo cięższa praca niż to, co czeka na agenta w biurze. Wyobraźmy sobie sprawdzanie dziesięciu hotelu dziennie, często rozsianych w różnych częściach wyspy lub regionu turystycznego, które agenci sprawdzają w ekstremalnych temperaturach. Podczas gdy turyści oddają się błogiemu lenistwu, grupa obchodzi teren obiektu, kontroluje pokoje, restauracje hotelowe, teren rekreacyjny i plażę. Wszystko po to, by wiedzieć czy przede wszystkim warto sprzedawać dany hotel oraz dla jakiego klienta będzie on najlepszym wakacyjnym wyborem.

Przy okazji jednego wyjazdu poznaje się ok. 25-40 hoteli oraz korzysta z wycieczek fakultatywnych i poznaje okolicę. Dzięki temu, oprócz bazy noclegowej, agenci wiedzą, gdzie warto zatrzymać się szukając ciszy i relaksu, a które miejsce będzie idealne na nocne szaleństwa. Intensywność wyjazdu owocuje także wiedzą o tym, które kierunki spiszą się dla poszukiwaczy zabytków, którym najwięcej satysfakcji daje poznawanie historii, a w którym miejscu sportowym szaleństwom oddadzą się miłośnicy nurkowania, deski i kite.

Szkolenia produktowe

Niestety nie da się zobaczyć wszystkich wakacyjnych kierunków jednocześnie, dlatego organizowane są przez organizatorów turystycznych specjalne szkolenia produktowe, podczas których pracownicy wyższych szczebli- managerowie, dyrektorzy działu produktu („produktem” w siedzibach organizatorów nazywa się poszczególne kraje lub konkretne miejsca w danych krajach np.: Kos, Korfu, Majorka, Riwiera Turecka itp.) prezentują hotele zgromadzone w swojej ofercie. Nie są to spotkania reklamowe, lecz szkolenia podczas których otwarcie mówi się o zaletach i wadach obiektów, sugeruje się, jakich klientów najlepiej wysłać do danego miejsca oraz prezentuje się zdjęcia i mapy hoteli. Jest to ogromny zastrzyk wiedzy, zwłaszcza, że prowadzący byli w danych hotelach niejednokrotnie i to właśnie oni podpisywali umowy współpracy- mają zatem najdokładniejszą wiedzę odnośnie tego na jakie świadczenia mogą liczyć turyści po przybyciu na miejscu, co zawiera pakiet all inclusive, z jakich udogodnień można korzystać za darmo, a które są dodatkowo płatne, gdzie zostaną zakwaterowani turyści i jak wygląda otoczenie konkretnego miejsca. Wszystkie te informacje są dla agenta bezcenne.

Dzielenie się wiedzą w biurach Wakacyjnych Ekspertów

W turystyce najważniejsza jest rozmowa. I nie chodzi tylko o rozmowy z klientami. Ważne są rozmowy z osobami pracującymi w branży, posiadające inne doświadczenia i profesjonalną opinię. Ogromną część wiedzy agenci zdobywają dzięki branżowym rozmowom przeprowadzanym w ich własnych biurach, na szkoleniach, a także specjalnych spotkaniach i konferencjach. Przepływ informacji i dzielenie się know-how jest w turystyce bardzo ważne- wymiana informacji o hotelach, najświeższe nowinki z destynacji (czyli wakacyjnych kierunków) czy spostrzeżenia odnośnie jakości obsługi szerzą się dzięki podróżom i szkoleniom różnych osób w branży. Pewnie wielu może wydać się to dziwne, ale podczas spotkań, w czasie wolnym, agenci turystyczni najczęściej rozmawiają o… turystyce, sondując się wzajemnie w kwestii odwiedzonych miejsc i hoteli.

Opinie klientów

Pourlopowy telefon od agenta to nie tylko wyraz jego troski, ale także doskonałe źródło informacji o tym, co dzieje się w danym hotelu oraz wskazówka co dla turystów jest ważne i na co zwracać uwagę. Wielokrotnie w trakcie powakacyjnej rozmowy z klientami zostały zasygnalizowane niuanse na które wcześniej nie zwracało się uwagi. Będąc w danym miejscu tydzień lub dwa, turyście doskonale poznają miejsce, przekazując cenne wskazówki pracownikowi biura. Często, nawet widząc dany hotel w trakcie study tour, nie zwraca się uwagi na niektóre detale, które dla klientów mogą być ważne. Po kilku rozmowach z urlopowiczami wzbogaca się swoją wiedzę o kolejny punkt widzenia i nabiera się dodatkowej perspektywy. To niezwykle ważne, bo praca w biurze opiera się nie tylko na wiedzy, ale przede wszystkim na wrażliwości na potrzeby klientów.

Monitoring opinii

Turystyka jest jedną z najdynamiczniej zmieniających się branż na świecie. Praca agenta turystycznego nie zaczyna i nie kończy się na sprzedaży wycieczek. Musi on stale nadzorować opinie o hotelach w internecie, przeczesywać fora internetowe, nadzorować portale z opiniami. Wiele razy zdarzyło się, że hotel uznawany za bardzo dobry, zmienił właściciela i dramatycznie spadła jakość oferowanych przez niego usług. Rolą agenta jest wyłapywać tego rodzaju informacje, by chronić swoich klientów przed rozczarowaniem i nieodpowiednim ulokowaniem pieniędzy. Agenci turystyczni potrafią codziennie spędzać wiele godzin wyszukując najświeższych informacji i opinii na temat obiektów, by doradzać klientom jak najbardziej rzeczowo i merytorycznie.

Wakacyjny Ekspert to najwyższy stopień turystycznego wtajemniczenia, poparty wiedzą i doświadczeniem.

Po zawsze aktualne informacje zapraszamy do wakacyjnych ekspertów.

bezpieczeństwo

Wakacyjni eksperci to członkowie Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych (OSAT) - jedynej agencyjnej organizacji w Polsce. OSAT zrzesza tylko agentów z doświadczeniem w branży, nieposzlakowaną opinią wśród touroperatorów i klientów, przestrzegających najwyższych standardów obsługi i bezpieczeństwa.

wiedza

Fachowa wiedza to najważniejsza "oferta" jaką ma do zaprezentowania Wakacyjny Ekspert. To właśnie wszechstronna turystyczna wiedza wyróżnia na rynku naszych specjalistów od podróży - wybiorą odpowiedni hotel, kierunek i termin dla najlepszej podróży.

doświadczenie

Wakacyjni eksperci to tyko i wyłącznie biura, które działają na rynku już od kilku lat i mogą wykazać się odpowiednimi referencjami od klientów, touroperatorów i innych Wakacyjnych Ekspertów. Wieloletnie doświadczenie przekłada się na wiedzę i kompetencje sprzedawców oraz zadowolenie klientów.

Back To Top